MUSIC

모아나 (Moana) OST - How Far I'll Go [듣기/가사/해석]

Passion91 2017. 2. 22. 02:33


모아나OST - How Far I'll Go



겨울왕국, 주토피아 제작진이 만든 또 하나의 애니메이션 모아나!

겨울왕국과 주토피아에 삽입되었던 OST들이 좋았던 만큼 모아나를 볼 때도

OST에 집중해서 봤던 것 같아요 ㅎㅎ



How far i'll go 는 주인공인 모아나가 바다를 향해 배를 타고 나갈 때 부른 노래인데

가사에도 모아나가 얼마나 바다를 향해 나가고 싶어하는지 잘 드러나 있어요 !!



Moana - How Far I'll Go 듣기




Moana - How Far I'll Go


I've been staring at the edge of the water

푸른 바다 멀리 끝자락까지 나는 바라보았어

Long as I can remember, never really knowing why

내가 기억하는한, 내가 왜 그랬는지 모르겠어

I wish I could be the perfect daughter

내가 왜 정말 착한 딸이 되길 원했는지

But I come back to the water, no matter how hard I try

 내가 아무리 열심히 노력을 해도 난 이렇게 바닷가에 또 서있어

Every turn I take, every trail I track

이리저리 헤메이고, 발자국을 따라가고



Every path I make, every road leads back

내가 만든 모든길, 모든 길이 

To the place I know where I cannot go

내가 아는 그 곳으로 날 이끌어, 내가 갈 수 없는곳

Where I long to be

 내가 아무리 원해도..


See the line where the sky meets the sea? It calls me

하늘과 바다가 만나는 저 선이 보여? 날 부르고 있어

And no one knows, how far it goes

그게 얼마나 멀리 있는지 아무도 몰라

If the wind in my sail on the sea stays behind me

만약 바다의 바람이 내 뒤에 머물러준다면

One day I'll know

언젠가 난 알게될거야

If I go there's just no telling how far I'll go

말할 수도 없을만큼 내가 멀리 가게 될 것을



I know everybody on this island seems so happy, on this island

이 섬모두가 행복해 보인다는것을 알아

Everything is by design

모든것은 정해져있어

I know everybody on this island has a role, on this island

이 섬 모두가 각자의 역할을 가지고 있다는 것을 알아

So maybe I can roll with mine

 그래서 나도 아마 내 역할이 있을거야



I can lead with pride, I can make us strong

자부심을 갖고 이끌고, 우리를 더 강하게 만들 수 있어

I'll be satisfied if I play along

내가 사람들과 맞춰가면 난 만족할거야

But the voice inside sings a different song

그러나 내 마음의 소리는 다른 노래를 부르고 있어

What is wrong with me?

 내가 왜 이러지?



See the light as it shines on the sea? It's blinding

바다위에 빛나는 저 빛이 보여? 너무 눈부셔

But no one knows, how deep it goes

하지만 아무도 모를거야, 그게 얼마나 깊을지

And it seems like it's calling out to me, so come find me

그리고 그게 날 부르고 있는것 처럼 보여, 와서 날 찾으라고..

And let me know

그리고 내한테 알려줘

What's beyond that line, will I cross that line?

 그 선 너머에 뭐가 있을지, 내가 그 선을 넘을 수 있을까?


See the line where the sky meets the sea? It calls me

하늘과 바다가 만나는 저 선이 보여? 날 부르고 있어

And no one knows, how far it goes

그게 얼마나 멀리 있는지 아무도 몰라

If the wind in my sail on the sea stays behind me

만약 바다의 바람이 내 뒤에 머물러준다면

One day I'll know

언젠가 난 알게될거야

How far I'll go

내가 얼마나 멀리 갈지

'MUSIC' 카테고리의 다른 글

Whiskey and Morphine - Alxander Jean [가사/해석/발음/듣기]  (0) 2019.01.24